Kärlek,  Resor

En helg av kärlek

I fredags landade vi runt åtta i Malaga och tog direkt en taxi till vårt hotell i Puerto Banus. Vi var nog framme runt niotiden och svirade om rätt snabbt för att gå på middagsjakt. Vi hade inte bokat någon restaurang i och med att vi inte visste när vi skulle vara framme, men turen var på vår sida och vi fick ett bord på Occo!

När vi flög in över Malaga…

Det var supersvårt att fånga maten på bild men jag tog deras vegetariska tallrik och Gustav tog grill-mixen. Vi båda var riktigt nöjda med maten och favoriten blev helt klart salladen till vänster i mitten samt yoghurtsåsen med mynta och deras baba ganoush… Allt var ju verkligen jättegott men dem där fastnade extra i smaklökarna! Mums.

Efter maten slog vi oss ned i deras mysiga lounge i någon timma och tog varsitt glas cava innan vi åkte hemåt och somnade gott. <3

LÖRDAG:

Vi vaknade upp lite efter nio på lördagsmorgonen till solsken och 24 grader, underbart var bara förnamnet! Vi tog oss ned till frukosten och åt innan vi tog en taxi bort till Puro Beach Club för att spendera dagen där.

Här låg vi och NJÖT. Vi hade det så himla bra, lapade sol, badade i poolen, åt god lunch och pratade om livet. Så behövligt med en sån dag!

Vi båda åt deras riktigt fräscha Chèvresallad, jag har ätit den tidigare där och det är nog den godaste chèvresalladen jag smakat. Gustav valde att lita på mig och blev sedan lika övertygad han med. Ni måste prova den om ni ska äta lunch på Puro. 🙂

Vid fyra åkte vi tillbaka till hotellet, duschade och begav oss ut en sväng till Puerto Banus för att strosa runt i lite butiker.

Sedan en snabbis tillbaka till rummet igen för att göra oss redo inför middag. Jag hade värsta kläd-ångesten och bytte nog om fyra gånger innan jag blev nöjd, haha! Men här är ett av alternativen som jag är DÖkär i, settet kommer från Pretty Little Thing men jag är nästan hundra på att det är slutsålt! Tyvärr..

<3<3<3

Vi hade bokat bord på Mosh Fun Kitchen för middag och det blev också succé! Vi beställde några smårätter till förrätt och sedan blev det sushi för hela slanten.

Vi stannade ett bra tag men sedan tog vi oss faktiskt till Occo igen för att ta en drink eller två. Vi satte oss på terassen och träffade på ett norskt par som vi hängde med resten av kvällen! Det blev verkligen en supertrevlig kväll, så kul med nya människor. 😀

SÖNDAG:

Sedan kom söndagen och vi var lite trötta. Vi tog oss upp för frukost för att sedan köra en repris med en heldag på Puro. Eftersom vi var där så himla kort tid så blev det enklast så, annars var vi inne på att hyra vattenskoter eller bil för att utforska lite men det blev helt enkelt för tätt med tid. SÅ – vi hamnade på Puro igen, en favorit i repris som sagt.

På kvällen tog vi oss ned till Puerto Banus igen för att promenera lite i solnedgången. Vi gick längs med piren, på stranden och i hamnen. Det blev en sån himla magisk kväll. Vi tog lite bilder på stranden och sedan satte vi oss på ett pizza-hak mitt i hamnen för att dela på en pasta och pizza. Bästa avslutet på en supermysig weekend.

TACK för denna gång älskling. Så tacksam för livet med dig. <3

Marbella, vi ses nästa år!