New in,  Resor

En ledig helg i LNDN

Hej från soffan!

Jag har nyss varit och fräschat upp naglarna igen efter tre veckor. Gjorde ett par naturliga, trivs bäst så! Sen har jag fått i mig lite lunch och slog precis upp datorn för att berätta om vår lediga helg tillsammans. Vi bestämde ju oss för att åka till London trots allt. Värmen var ju prio ett men tyvärr fanns det knappt några flyg som passade oss så vi fick tänka om, det blev London för att mysa och umgås med vänner vi knappt hinner träffa annars! Det blev så lyckat!

Resan började dock väldigt dramatiskt, haha! Vi höll på att missa vårt flyg… Vi hade sett fel på tiden och trodde att planet gick 30 minuter senare än vad det egentligen gjorde…. Och dessutom var vi redan lite sena och hamnade i trafik på vägen dit. Jag tror inte ni förstår min stress när jag skulle checka in oss på mobilen och inser att vi är påväg att missa vårt flyg.. Det blev en jäkla springtur genom hela flygplatsen och efter många om och men så hann vi med flyget i sista sekund, haha, FY fan. Jag är aldrig sen till flygplatser så detta var något nytt. 😛

MEN, iväg kom vi och vi landade strax innan fyra på eftermiddagen i London. Vi tog expresståget till Paddington och sedan en taxi till hotellet för att checka in och ta det lite lugnt. Vi bodde på Park Grand Kensington som vi bott på flera gånger innan, kan absolut rekommendera det! Inte det bästa vi bott på men vi gillar läget och det är väldigt prisvärt, dock är frukosten verkligen riktigt dålig så om ni är ute efter bra hotellfrukost så välj något annat. 😉

Vi tog iallafall en nap och sedan gick vi bort till ett Boots som låg i närheten. Jag älskar verkligen Boots, världens bästa butik, kan gå runt där inne i timmar, haha!

Outfit:

Cykelbyxa – KLICK (adlink) // Hoodie – KLICK // Jacka – KLICK // Skor – KLICK

Sedan gjorde vi oss redo för middag på Sushi Samba i Covent Garden.

<3 <3 <3

Lördag

Vi vaknade runt halv tio och bestämde oss ganska direkt för att bruncha på ett av våra favoritställen Brown & Rosie. Det var längesedan jag var där så det var verkligen på tiden!

Vi delade på en french toast och en acai bowl, båda SÅ goda… <3 Hit måste ni gå om ni besöker London! 😀 Sedan åkte vi tillbaka till hotellet för att snabbt byta om och sedan möta upp Mike som kom med tåget från Sheffield!

Vi tre spenderade dagen i stan! Kikade på kläder, åt lunch på Selfridges, köpte alldeles för mycket godis på Kingdom of Sweets och till sist avslutade vi shoppingturen på Joe & The juice innan vi begav oss hemåt för att ta en nap innan kvällens middag.

Jag fick med mig ett par armband från Dior som jag haft i tankarna ett bra tag nu. En supersnäll svensk tjej hjälpte mig inne på DiorSelfridges, dit ska ni gå om ni vill ha bra service. <3

Vad tycker ni? 😀 Det är ett set på tre armband som man kan använda både separat och tillsammans. Älskar alla tre!

Sen blev det kväll och vi svirade om för en middag på Novikov Italian! Jag, Gustav och Mike mötte upp Niclas och hans vän Johan och vi blev ett superhärligt gäng. Som jag saknat Nicke!! Var så himla roligt att se honom igen och vi bestämde att jag måste hälsa på i Bristol snarast.

Vi åt iallafall världens godaste pasta allihop. Killarna käkade tryffelpasta och jag tog en pasta med pecorino och svartpeppar, alltså jag gillar inte ens krämiga pastarätter men DENNA, jesus… Kan vara i topp tre på bästa pastarätterna jag någonsin ätit!

Ja hörni! Söndagen skulle slutat annorlunda men jag misstänker tyvärr att mitt magkatarr är tillbaka igen.. Så jag vaknade med illamående och väldigt orolig mage så jag och Gustav bokade om vårt flyg till ett tidigare. Så tråkigt då vi hade planerat att åka till Camden market med hela gänget och sedan fortsätta shoppa. Menmen, så är det ibland! Vi hann iallafall ta en brunch med hela gänget igen innan vi drog oss till Heathrow.

Trots en turbulent start och tråkigt avslut på resan så hade vi det magiskt bra i London denna gången också. <3 Är så tacksam över våra fina vänner som vi har fotbollen att tacka för!