Resor

Girlstrip to London

– Inlägget innehåller adlinks –

Nu ska ni få höra allt om mina senaste dagar i London! 😀 Är så himla glad över att jag och Elsa äntligen fick ihop denna resan som vi pratat om sedan vi lämnade Mallis i Juli. SOM jag saknat henne!!! Och vilka mysiga dagar vi fick. <3

Vi båda landade runt tolvtiden i London men på två olika flygplatser, så jag hoppade på Heathrow express rakt in till Paddington och vi tajmade våra tåg helt perfekt så vi möttes upp där på paddan och alltså DEN kramen!!! Efterlängtad deluxe!!!

Vi gick sedan i ca tio minuter bort mot vårt hotell, vi bodde denna gång på Park Grand London Paddington. Där lämnade vi av våra väskor supersnabbt och sedan gav vi oss in mot stan för lunch, jag tog knappt några bilder alls under dagens gång men vi åt lunch på Harry’s (nej inte harry’s som finns i Sverige såklart) som ligger väldigt nära Selfridges och Oxford street! Kan varmt rekommendera den restaurangen. 😀

Sen strosade vi runt på stan, kikade i lite butiker och till sist begav vi oss tillbaka till hotellet för att göra oss redo för middag.

Vi hade bokat bord på Buddha Bar, och vi beställde in edamame bönor, sushi och en curryrätt som vi delade på. Allt var SÅ gott och vi skålade i bubbel. Jag tycker verkligen att Buddha bar är ett grymt ställe att käka på, dem har bra mat, härlig vibe och jag älskar deras inredning. TIPS!

<3<3<3

Dagen därpå vaknade vi runt nio, gjorde oss redo för dagen och begav oss sedan iväg till ett brunchställe. Solen kikade fram under förmiddagen så vi passade på att knäppa lite bilder.

Jacka – slutsåld // Väska – KLICK // Leggings – KLICK // Tröja – KLICK // Skor – KLICK // Mössa – KLICK

Vi åt brunch på Brown & Rosie som är en favorit hos mig. Glömde tyvärr ta bild på maten vi åt men jag åt grekisk yoghurt med hemmagjord granola, honung och färska bär, samt en cappuccino till det! Elsa åt en avokado-toast. Därefter gick vi bort till Harrods och strosade runt där, jag fann något som jag inte kan vänta med att få visa er… HIHI!!

Sen gick vi runt på dem julpyntade gatorna, kikade i massa olika butiker, stannade för lite fika och sen strosade vi lite till. Vi shoppade lite på VS också. 😉

Blandade bilder från dagen!

Till sist begav vi oss hemåt igen, duschade båda två, åt lite chips och sedan var det dags att ge oss iväg till kvällens middagsplats.

San Carlo Cicchetti vid Picadilly circus!

Ni som följt mig länge vet att detta är en favorit hos mig och Gustav. Konceptet är italiensk tapas och Elsa ville så gärna prova så vi bokade ett bord där! Vi beställde in caprese med buffalo mozzarella, vit fisk, ugnsbakad potatis, spaghetti vongole och till sist… världens godaste glass till efterrätt… 😉

Och efter middagen vandrade vi bort till sketch för att ta några drinkar, dit måste ni gå om ni inte redan vart där! Har hört att maten inte är så mycket att hänga i granen men deras drinkar och miljöer är MAGISKA.

Vi avslutade sedan kvällen där, vi hade egentligen planerat en utgång men vi vart alldeles för trötta så det kändes bäst att åka hem i tid och sova en bra natt istället. Dessutom kändes det bäst för min mage som ni vet har varit så jäkla strulig det senaste.

Igår innan vi åkte hem hann vi med en frukost på ett av mina favoritställen från när vi bodde i Bristol, Carluccio’s. Dem har faktiskt väldigt bra frukost där. Jag beställde en macka med äggröra och champinjoner, och Elsa beställde min gamla favvis, macka med äggröra och lax, SÅ god! Sen blev det färskpressad apelsinjuice och en kaffe på det.

Vi hann inte med särskilt mycket denna dagen innan det vart dags att bege oss till flygplatsen igen, men jag köpte lite smink och vi strosade lite på Oxford street en stund. Vid ett satt vi redan på expresståget till Heathrow! Tiden hade bara flugit fram, men det är ju så när man njuter. <3

TACK min älskade Elsa för väldens mysigaste dagar, det gör vi om.