Resor,  Tips & hjälp

London dag 1

Godmorgon mina hjärtan! <3

Jag är hemma igen och är helt fylld av kärlek efter de två bästa dagarna på väldigt länge i London. Jag och Gustav behövde verkligen detta, det är så lätt att man faller in i en slags rutin när man inte gör något annat än lever sin vardag. Vi båda höll med om att det absolut ska bli fler miniresor framöver, jag är så glad att vi bor där vi bor, för det är så nära till alla städer härifrån, och det går så mycket flyg från Bryssels flygplats också! Känns så skönt, i Bristol var det mycket svårare att ens ta sig någonstans. SÅ, det är vi glada för. <3 Denna gång bar det iallafall iväg till London, ni baaaa oj vad exotiskt du var typ där förra veckan, haha, ja det stämmer men vi har en liten kärlek för just London. Vi har så mycket fina minnen därifrån och vi blir alltid lite nykära så fort vi kommer dit. Jag ÄLSKAR London. <3Flyget tar bara 40 minuter härifrån så vi landade i London vid kvart i fyra i tisdags. Vi reste bara med handbagage så vi gick bara rätt ut till en taxi och åkte mot hotellet, så smidigt. <3Jag ORKAR inte hur snygg han är!!! Förstår fortfarande inte vad jag gjort för att få honom på fall. <3 Lyllo mig.

Vi checkade in på ett av våra favorithotell Park Grand Kensington Hotel, ett supermysigt hotell i Kensington som vi bott på kanske tre gånger innan. Servicen är verkligen grym och hotellet ligger sjukt bra till. Dessutom är det så himla fint runt omkring där. Tips!Vi bytte om och gjorde oss redo för några timmar på stan. Senare på kvällen vankades det dubbeldejt men innan dess ville vi göra stan.

Jag bytte om till outfiten ovan, och jäklar vad många som frågade om min skjorta på Instagram! Jag förstår er, det är min nya favorit här hemma, så skön och SÅ snygg, den är i manchestertyg vilket jag tycker gör hela grejen.

Skjorta – HÄR (jag har strl M för oversize) // Byxor – Zara // Skor – Alexander McQueen // Väska – Valentino // Skinnjacka – ZaraVi åkte till Selfridges och Oxford street, det var en helt magisk kväll, det låg höst i luften men ändå var det inte kallt, himlen var blå men det var som att det låg en sån där magisk feeling över gatorna hela kvällen. Nej, det var så himla mysigt. Jag köpte ett par nya skor och sen fick vi stressa tillbaka till hotellet för att snabbt fixa till oss inför middag!

Vår vän Pontus har nyss flyttat till London för att spela fotboll där, så vi hade bestämt middag med han och hans fina tjej Helena. Vi möttes upp på restaurangen STK, sjukt bra ställe! Drinkarna var magiska, om ni går dit måste ni prova Lemon Stiletto, Coast to Coast samt STK Martini! Dem var helt galet goda!! Jag och Helena tog in pilgrimsmusslor till förrätt, med asiatiska nudlar, koriander och jordnötssås, sååååå gott, helt sjukt!Detta rödvinet var nog det bästa jag någonsin smakat. Too bad att jag inte minns vilket det var… 🙁

Till varmrätt beställde jag in torsk, Helena tog lax och killarna tog kött. Det var så galet gott alltihop. Stämningen på stället var superbra men det blev lite hög musik mitt uppe i allt, vet inte om det alltid är så? Tur att det iallafall var bra musik, haha!Efter middagen gick vi en promenad till Picadilly Circus innan vi sa hejdå och åkte tillbaka till hotellet. Vilken mysig kväll det var! <3 Vi somnade på stört när vi väl kom hem igen, så underbart. 😉