Resor

Skopelos

Hej mina hjärtan!

Äntligen är det dags, nu kör jag igång med en liten update från vår greklandsresa! Jag veeet att det har dröjt allt för länge men det har berott på anledningar ni snart ska få reda på också. MEN, för att inte göra allt för rörigt så tänkte jag att vi börjar från start, dagen innan vi åkte till Grekland tog jag och G tåget upp till Stockholm, vi skulle nämligen bo där över natten då vi flög supertidigt morgonen därpå från Arlanda, så vi tog tåget upp så att vi skulle kunna få några timmar i stan. På tåget! Vi tog en smoothiebowl på Reload direkt när vi kom fram, sååå gott!

Vi strosade runt på gatorna och våra minnen kastades tillbaka till tiden vi hade i Stockholm förra året. Oj, vad vi saknar det båda två. Vi trivdes verkligen så bra där, så himla fin stad! <3 Vi hade bokat bord på vår favoritrestaurang på kvällen. Så vi tog en taxi dit, det kändes så konstigt att vara i våra gamla områden igen… Någon gång i framtiden skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo där igen!Middag på vår favoritrestaurang, RAW Sushi and Grill, på Rörstrandsgatan. <3

Vi har aldrig någonsin hittat någon sushi som slår denna. Då har vi ändå ätit på det bästa sushistället i London… Nej, asså denna mat är toppklass. Ni måste gå hit om ni är i Stockholm! Tänk att man hade detta stället mindre än 3 minuter hemifrån förr? Ångest……. <3 🙁

Vi åkte sedan till vårt hotell på Arlanda och mötte upp resten av gänget som skulle till Grekland, vi åkte ihop med Gustavs mamma med sambo samt hans storebror och sambo. Så mysigt! Vi åt middag och somnade sedan på stört och ställde klockan på fyra dagen efter. <3Vid sex gick flyget dagen därpå. Jag var så himla trött så jag sov hela resan vilket är SÅ ovanligt för att vara mig! Väldigt skönt dock, haha. 😀 Jag var den enda som inte var trött när vi väl kom fram till Skiathos flygplats. 😉

Vi tog en taxibåt ut till vår slutdestination, Skopelos. Gustavs mamma och sambo har varit där fem år i rad på samma ställe, så deras dröm har alltid varit att få ta med oss alla dit. Nu äntligen gick det att få till! Vilket paradis. <3 Vi bodde på ett litet lägenhetshotell som hette Nemesis, det är där dem har bott i alla år när dem har varit på Skopelos. Det var så otroligt mysigt och personligt! Privat strand som var helt magisk, utsikt som var otrolig och för att inte tala om miljön runt om huset. Herregud vad mysigt, sån himla grekisk idyll.

Första dagen gick åt att åka till en grannby och äta lunch på ett av deras favoritställen. Restaurangen låg precis vid vattnet, minns inte vad den hette men jag ska ta reda på det! Så himla god mat!Gustav hade slängt på sig den fulsnygga semesterskjortan dagen till ära. 😉

Resten av kvällen spenderade vi på den privata stranden nedanför huset. Njöt av ljudet av vågorna som slog mot stranden, kvällssolen som värmde våra kroppar och en våg av lycka och lugn bara sköljde över oss alla. <3 Vilken underbar start på en magisk vecka!