Kärlek,  Lifestyle,  Resor

Sverige

Hur börjar man ens ett blogginlägg när man inte bloggat på något som känns som en evighet? Helt ärligt känner jag mig lite skyldig till att förklara mig varför jag varit borta, men samtidigt så är ju min förklaring en väldigt bra sådan. Jag har NJUTIT. Med stora bokstäver. Herregud så fort tiden gått sedan vi senast hördes och just nu befinner jag mig i Grekland med Gustav (men mer om det i nästa inlägg). 😉

Jag tänker att vi går igenom vår semestertid hittills, som varit i Sverige. Det finns nog inget jag värderar högre än tid med Gustav hemma hos våra familjer och vänner på Öland och i Göteborg. Det är så speciellt, och då vill man ju njuta av varje sekund, så att plocka fram datorn ligger liksom längst ned på min lista. Dock vet jag att det inte är hållbart, om jag vill behålla mitt jobb dvs. 😉 Haha! Nej men jag älskar ju att skriva och blogga så det är ju inte det som är problemet. Men vår första riktiga långsemester under våra snart fyra år tillsammans fick fasen gå före denna gång.

Vi har spenderat en vecka på Öland! Efter en dag med bara vila (någon var visst väldigt jetlag och bakis hehe) men dagen efter det var vi båda på benen igen. Vi åkte över till Gustavs släkt för en sushi-lunch. Så mysigt! Bilderna ovan är på vägen dit. 🙂

Samma kväll mötte jag upp min älskade vän Elsa inne i Kalmar för middag. Alltså jag säger bara wow för den tjejen. Tackar fotbollen för henne. Vi träffades första gången i Polen när grabbarna spelade U21-EM 2017, det är ju så svårt att få ihop att ses men nu äntligen fick vi en lucka över! <3 Vi åt middag på Ernesto och pratade ikapp flera år, haha. Det blir lätt så.. Det slutade med att restaurangen stängde och vi inte ville gå därifrån. Som tur var hittade vi ett ställe som var öppet någon timma till så vi tog ett glas bubbel och fortsatte en stund till. <3 Vi planerar en resa tillsammans i Juni och jag håller alla tummar och tår att vi får ihop det!

In och kika på Elsas blogg HÄR och hennes (grymma!!!!) youtubekanal HÄR. <3

Och vi har fiskat. <3 Och Öland har bjudit på underbart väder!

Och vi fick napp! 😀

En magisk kväll hemma hos G’s mamma och sambo. Dem bor så galet fridfullt! Riktig lant-känsla. Men jag älskar ju det. <3

En dag åkte vi till Djupvik. G och hans bror skulle fiska med vadarbyxor så jag tog med mig en liten solstol och njöt på stranden. Det kändes som en sommardag och jag fick färg på nosen. Ja, ni ser ju hur vackert det var! Helt vindstilla dessutom.

Samma kväll åkte vi ut med båten runt Kalmarsund, det var magiskt.

<3<3<3

En dag åkte vi in till Färjestaden för att hälsa på Gustavs moderklubb! Efter det tog vi oss in till Kalmar för att ha en liten dejt. <3

Och jag såg ut såhär! Skjortan är tyvärr gammal från H&M men finns en nästan likadan HÄR (adlink). <3

Resten av våra dagar har spenderats hemma i Göteborg! Tyvärr har jag knappt bilder från dem dagarna men vi har hunnit med en dejtnight på Hello Monkey, en spelkväll hos min storebror med sambo följt av en utekväll med våra vänner. En riktigt bra helg hemma i Göteborg!

Idag landade vi här på Samos men det berättar jag mer om i nästa inlägg!

Hoppas att ni saknat mig! För jag har saknat er.